-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
Så gör du om du är en av de drabbade
Spotify-abonnemang via App Store försvinner – det behöver du göra nu

Nu försvinner möjligheten att betala Spotify-abonnemanget via App Store.
En gång i tiden, närmare bestämt mellan juni 2014 och maj 2016, var det möjligt att skapa och betala för Spotify-abonnemang via App Store. Det är dock en möjlighet som försvinner nu, och streamingtjänsten meddelar nu att de inte längre kommer att acceptera den betalningsmetoden. I informationen informerar Spotify kunderna att deras befintliga konto inte kommer att försvinna utan i slutet av den sista faktureringsperioden kommer det automatiskt att övergå till att bli kostnadsfria, annonsstödda versionen av abonnemanget. För att behålla en Premium-prenumeration måste användaren prenumerera igen när sista faktureringsperioden har avslutats och kontot flyttats över till den kostnadsfria versionen. De måste sedan välja att betala via en av de betalningsmetoder som Spotify accepterar, inklusive kreditkort och PayPal, för att starta den nya prenumerationen.