-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
Poddsändningar i fokus
Spotify undersöker ny prenumerationstjänst

Musiktjänsten Spotify verkar vilja satsa på exklusiva poddsändningar med ny prenumerationstjänst.
Streamingtjänsten Spotify har skickat ut en undersökning till en del användare där man bland annat undersöker intresset kring prenumerationer på podsändningar. Den nya tjänsten, som är tänkt att finnas parallellt med musiktjänsten och inte som en del av den, presenteras i undersökningen med fyra stycken abonnemang från tre dollar upp till åtta dollar per månad. Den billigaste är tänkt att erbjuda exklusiva intervjuer och poddavsnitt men fortfarande innehålla reklam, medan den dyraste skulle erbjuda originalinnehåll, tillgång till avsnitt före andra användare samt vara reklamfri.
Enligt Spotify själva handlar det bara om en undersökning, men med tanke på att tjänsten de senaste åren har satsat mycket på poddsändningar och bland annat tecknat exklusiva avtal med personer som Michelle Obama, Kim Kardashian West och Joe Rogan, kan undersökningen vara det första steget mot ett ännu mer poddsändningsinriktat Spotify som ligger bredvid musiktjänsten.
Spotifygrundaren Daniel Ek har flera gånger poängterat att Spotify idag är ett företag med ljud i fokus och inte bara musik.