-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
Poddsändningar i fokus
Spotify undersöker ny prenumerationstjänst
Musiktjänsten Spotify verkar vilja satsa på exklusiva poddsändningar med ny prenumerationstjänst.
Streamingtjänsten Spotify har skickat ut en undersökning till en del användare där man bland annat undersöker intresset kring prenumerationer på podsändningar. Den nya tjänsten, som är tänkt att finnas parallellt med musiktjänsten och inte som en del av den, presenteras i undersökningen med fyra stycken abonnemang från tre dollar upp till åtta dollar per månad. Den billigaste är tänkt att erbjuda exklusiva intervjuer och poddavsnitt men fortfarande innehålla reklam, medan den dyraste skulle erbjuda originalinnehåll, tillgång till avsnitt före andra användare samt vara reklamfri.
Enligt Spotify själva handlar det bara om en undersökning, men med tanke på att tjänsten de senaste åren har satsat mycket på poddsändningar och bland annat tecknat exklusiva avtal med personer som Michelle Obama, Kim Kardashian West och Joe Rogan, kan undersökningen vara det första steget mot ett ännu mer poddsändningsinriktat Spotify som ligger bredvid musiktjänsten.
Spotifygrundaren Daniel Ek har flera gånger poängterat att Spotify idag är ett företag med ljud i fokus och inte bara musik.