-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
Poddsändningar i fokus
Spotify undersöker ny prenumerationstjänst

Musiktjänsten Spotify verkar vilja satsa på exklusiva poddsändningar med ny prenumerationstjänst.
Streamingtjänsten Spotify har skickat ut en undersökning till en del användare där man bland annat undersöker intresset kring prenumerationer på podsändningar. Den nya tjänsten, som är tänkt att finnas parallellt med musiktjänsten och inte som en del av den, presenteras i undersökningen med fyra stycken abonnemang från tre dollar upp till åtta dollar per månad. Den billigaste är tänkt att erbjuda exklusiva intervjuer och poddavsnitt men fortfarande innehålla reklam, medan den dyraste skulle erbjuda originalinnehåll, tillgång till avsnitt före andra användare samt vara reklamfri.
Enligt Spotify själva handlar det bara om en undersökning, men med tanke på att tjänsten de senaste åren har satsat mycket på poddsändningar och bland annat tecknat exklusiva avtal med personer som Michelle Obama, Kim Kardashian West och Joe Rogan, kan undersökningen vara det första steget mot ett ännu mer poddsändningsinriktat Spotify som ligger bredvid musiktjänsten.
Spotifygrundaren Daniel Ek har flera gånger poängterat att Spotify idag är ett företag med ljud i fokus och inte bara musik.