-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
Drabbar primärt användare med IOS 12.2
Stora problem med App Store efter uppdatering av villkor

Det hör inte till vanligheten att en uppdatering av användarvillkoren gör en tjänst obrukbar. Men det tycks vara precis vad som hänt för flera användare av Apples App Store.
Apple uppdaterar med jämna mellanrum villkoren för sin appbutik för IOS, App Store. Men just en sådan uppdatering tycks nu ha fått oväntade konsekvenser för de IOS-användare som kör antingen IOS 12.2 eller betaversionen av IOS 12.3. Användarna rapporterar nämligen om att dialogrutorna där man ska godkänna de nya villkoren dyker upp gång på gång när de öppnar App Store-appen. Klickar man ”godkänn” så dyker samma dialogruta om på nytt i en till synes evighetslång loop. Det går således inte att ladda ned några appar, eftersom man fastnar i loopen.
Drabbar inte alla
För att göra problemet snäppet mer märkligt så tycks det inte drabba alla användare, utan bara vissa. Att logga ur App Store och logga in på nytt har ingen effekt, inte heller att starta om telefonen eller surfplattan. Apple ska vara medvetna om problemet och jobbar på en lösning som ska rullas ut inom kort. Åtgärden sker på serversidan, så man behöver inte uppdatera appen om man skulle vara drabbad. När vi på Mobil provat har vi inte drabbats av några problem.