-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
Slutsålda på 25 minuter
Svenska Earin siktar på USA

Trådlösa hörlurarna Earin har gjort succé såväl på Kickstarter som med online-förbeställningar.
Svenska trådlösa hörlurarna Earin – världens minsta enligt egen utsago – drog in över 1,7 miljoner dollar på Kickstarter i december och blev då Europas fjärde mest framgångsrika kampanj på den amerikanska crowdfunding-plattformen.
När Earin öppnade förbeställningar under januari månad gick det även där över förväntan: de 1 000 hörlurar som gick att förhandsbeställa tog slut på 25 minuter.
– Det kändes fantastiskt att sälja slut på en halvtimme. Vi vet att vi har en bra produkt och att det är ett stort intresse kring Earin och vårt företag, men det var överraskande att det skulle gå så fort, sade då Per Sennström, en av skaparna bakom Earin.

Earins fokus ligger nu på att se till att kunna leverera produkten till de som beställt via Earins webbsida samt via Kickstarter, säger han till Mobilbusiness.
– Vi är i sluttampen av utvecklingen av Earin, så fokus just nu ligger på att få design och produktion till en status där vi kan leverera till våra Kickstarter-backers och förköp, säger Per Sennström. Vår absoluta prioritet är att leverera dessa enheter. Försäljning och vidare distribution är parallell aktivitet där vi idag för diskussioner hur vi ska nå ut.
Bästa sättet för en svensk konsument att få tag på de lilla trådlösa hörlurarna är att vänta på nästa förköpsmöjlighet; det är nämligen USA-marknaden som står högst upp på företagets agenda just nu.
– Fokus ligger på USA enbart därför att det är där vi har det stora intresset både från Kickstarter, vår pre-order och sociala medier. Vi är i diskussion med distributionskanaler i USA och det är förmodligen där vi kommer att börja sälja för att sedan gå över till Europa. När i tiden är omöjligt att säga i dagsläget, säger Per Sennström.
Earin jobbar som sagt hårt för att skicka iväg de första leveranserna. Men redan nu tänker företaget på nästa generationen:
– Efter att Earin har levererats här i vår och vi har satt upp kanaler för distribution kommer vi att utöka vårt team samt kicka igång utvecklingen av nästa generation Earin.