-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
Utanför potten
Teliakunder surfar fritt även på Snapchat

Telia har lagt till även Snapchat till sitt erbjudande om fri surf på sociala medier. Tjänsten adderas till de tio andra tjänster som redan finns i erbjudandet.
Sedan tidigare har Telia ett erbjudande för sina abonnemangskunder där man surfar fritt på sociala medier utan att surfmängden inkluderad i abonnemanget påverkas. Erbjudandet om fri surf på sociala medier gäller de Teliakunder som har något av abonnemangen Telia Mobil Dela eller Telia Mobil Komplett. Det senare kostar från 199 kronor per månad med 1 GB surf inkluderad.
Det var i april 2016 som Telia introducerade sitt erbjudande om gratis surf på ett antal utvalda sociala medietjänster. Man började med Facebook, Facebook Messenger, Kik, Whatsapp, Instagram och Twitter och sedan dessa har fler tjänster inkluderats, med Snapchat nu som den senaste i raden. Fri surf på Snapchat adderades till erbjudandet i fredags, den 16 mars 2018.
I praktiken innebär det här alltså att användandet av de sociala medietjänsterna inte räknas mot din inkluderade datapott och att du kan fortsätta använda sociala medier även när din surfpott är slut.
Bland de tjänster som fortfarande saknas i erbjudandet märks kanske främst Apples Imessage, Musical.ly och Skype. Hos Telia svarar man att man Snapchat varit efterfrågat av kunderna och att man är öppna för fler samarbetspartners, men att det är flera saker som ska komma på plats för att en ny tjänst ska läggas till i erbjudandet.
– Det som är viktigt för oss är att tjänsterna är relevanta för kunderna och underlättar kommunikation mellan individer och grupper. Nu är vi väldigt glada och stolta över att vi kan presentera totalt 11 leverantörerna som vi tycker tillsammans skapar en bred och bra representativ bild över hur det social medie-landskapet ser ut idag, säger press- och pr-ansvariga Roija Rafii på Telia Sverige till Mobil.