-
PLUS
Krönika: Google är bra på gratis men usla på att ta betalt
-
PLUS
Så kan Xiaomi-telefonen bli Mac-datorns och Iphones bästa vän
-
PLUS
Chromecast-problemen visar hur svårt det är att lita på Google och andra jättar
-
PLUS
Passkeys: Därför behöver du veta mer om dem
-
PLUS
Krönika: Lärdomar från MWC 2025 – röststyrning är AI:s värsta fiende
-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
Mer rättvis dejting
Tinder väljer tydligare prissättning

Nu ska dejtingsajten införa jämnare prissättning och tydligare information om sina priser.
Det är en granskning som har gjorts av EU och Konsumentverket som har fått dejtingsajten Tinder att utlova både förändringar i prissättningen för sina premiumtjänster, främst för att ge en ökad transparens. Tidigare har tjänsten haft en form av individuell prissättning för användarna, vilken baserade sig på faktorer som användarens aktivitet och ålder. Detta i kombination med att granskningen visade att Tinder inte hade varit tillräckligt tydliga med hur priserna har satts, får nu Tinder att genomföra en rad förändringar. De kan fortfarande komma att använda sig av priser som baseras på användarens ålder men att det då ska vara betydligt tydligare kommunikation till användarna om hur och varför de får sina specifika prissättningar eller rabatter.
När den nya och mer transparenta prissättningen kommer att genomföras är inte sagt.