-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
Ganska tystlåtet
Trög start för Spotifys nya app Greenroom
Spotifys Clubhouse-konkurrent har svårt att få luft under vingarna.
Det är snart två månader sedan Spotify lanserade Greenroom, företagets konkurrent till den populära ljudbaserade chattappen Clubhouse. Den önskade anstormningen av användare har dock uteblivit. Enligt analysföretaget Sensory Tower har Greenroom laddats ner cirka 100 000 gånger till Android och 141 000 gånger till Ios. Dessa siffror inkluderar dessutom nedladdningssiffror från när appen hette Locker Room, innan den blev Greenroom.
Lite över 100 000 av dessa nedladdningar gjordes under den första veckan efter tjänstens officiella lansering, vilket betyder att den efterföljande tiden har varit väldigt ljum för tjänsten. Då ska man dessutom komma ihåg att antalet nedladdningar inte nödvändigtvis speglar antalet aktiva användare.
Spotify har inte släppt några officiella siffror för tjänsten.