-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Handsken är kastad
Twitter öppnar upp Spaces för fler användare – Clubhousehypen avtar

Clubhouse-konkurrenten blir tillgänglig för fler användare, men det finns en hake.
Den nya tjänsten Clubhouse finns fortfarande inte till Android, men alternativen som inspirerats av tjänsten är många. En av dessa är Twitter Spaces som började testas för några månader sedan men som nu släpps på bredare front. Haken? Det är för tillfället bara användare med fler än 600 följare som kan vara värdar för de privata chattrummen.
Twitter säger också att man planerar att ge användare möjligheter att sälja vad som kan liknas vid biljetter för att besökare ska kunna köpa sig en plats ett chattrum, en möjlighet för populära twittrare, influences och kändisar att skapa en form av shower där besökarna behöver betala entré för att komma in på dem.
Twitter Spaces finns tillgängligt för både Ios och Android. Samtidigt kommer signaler om att Clubhouse-hajpen håller på att lägga sig. Enligt nya siffror från Mediavision har Clubhouse färre än 50 000 användare i Norden, cirka 19 000 i Sverige och nedladdningarna av appen har sjunkit kraftigt den senaste tiden.