-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
Handsken är kastad
Twitter öppnar upp Spaces för fler användare – Clubhousehypen avtar

Clubhouse-konkurrenten blir tillgänglig för fler användare, men det finns en hake.
Den nya tjänsten Clubhouse finns fortfarande inte till Android, men alternativen som inspirerats av tjänsten är många. En av dessa är Twitter Spaces som började testas för några månader sedan men som nu släpps på bredare front. Haken? Det är för tillfället bara användare med fler än 600 följare som kan vara värdar för de privata chattrummen.
Twitter säger också att man planerar att ge användare möjligheter att sälja vad som kan liknas vid biljetter för att besökare ska kunna köpa sig en plats ett chattrum, en möjlighet för populära twittrare, influences och kändisar att skapa en form av shower där besökarna behöver betala entré för att komma in på dem.
Twitter Spaces finns tillgängligt för både Ios och Android. Samtidigt kommer signaler om att Clubhouse-hajpen håller på att lägga sig. Enligt nya siffror från Mediavision har Clubhouse färre än 50 000 användare i Norden, cirka 19 000 i Sverige och nedladdningarna av appen har sjunkit kraftigt den senaste tiden.