-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
Handsken är kastad
Twitter öppnar upp Spaces för fler användare – Clubhousehypen avtar
Clubhouse-konkurrenten blir tillgänglig för fler användare, men det finns en hake.
Den nya tjänsten Clubhouse finns fortfarande inte till Android, men alternativen som inspirerats av tjänsten är många. En av dessa är Twitter Spaces som började testas för några månader sedan men som nu släpps på bredare front. Haken? Det är för tillfället bara användare med fler än 600 följare som kan vara värdar för de privata chattrummen.
Twitter säger också att man planerar att ge användare möjligheter att sälja vad som kan liknas vid biljetter för att besökare ska kunna köpa sig en plats ett chattrum, en möjlighet för populära twittrare, influences och kändisar att skapa en form av shower där besökarna behöver betala entré för att komma in på dem.
Twitter Spaces finns tillgängligt för både Ios och Android. Samtidigt kommer signaler om att Clubhouse-hajpen håller på att lägga sig. Enligt nya siffror från Mediavision har Clubhouse färre än 50 000 användare i Norden, cirka 19 000 i Sverige och nedladdningarna av appen har sjunkit kraftigt den senaste tiden.