-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
Stor träningsaffär
Under Armour köper Mapmyfitness

Klädtillverkaren gör storsatsning på digital hälsa.
Under Armour är ett välkänt klädföretag i träningssammanhang, kanske mest för sina kompressionskläder (och för att de verkar har köpt Dwayne Johnsons hela garderobsutrymme). Precis som många andra klädföretag har de gjort ett visst inhopp i appvärlden, men inte gjort något större avtryck.
Det lär förändras inom kort, då det precis blev klart att företaget köper appmakaren Mapmyfitness för 150 miljoner dollar (strax under miljarden i svenska pengar). Mapmyfitness är kända för träningsappen med samma namn, men även för de olika specialiserade apparna Mapmyrun, Mapmyride, Mapmyhike och Mapmydogwalk (!) bland annat. Den höga prislappen kommer sig troligen av företagets stora användarbas, som gått från 13 miljoner användare till 20 miljoner bara i år.
Enligt Under Armours ägare kommer Mapmyfitness att behålla såväl namn som lokaler i Texas.