Bästsäljare

Marshall Major lanseras i ny version

Svenska Zound Industries har lanserat Marshall Major III med och utan sladd.

Publicerad Uppdaterad

Svenska Zound Industries är en framgångsrik hörlurstillverkare med framför allt två varumärken. Dels Urbanears där storsäljaren heter Plattan, dels licensierar man förstärkarmärket Marshall där Marshall Major, som hittills har sålts i över 2 miljoner exemplar i olika utgåvor, är den mest framgångsrika modellen.

Nu lanserar Zound en ny version, Marshall Major III, som släpps i utgåvor med och utan sladd. Den sladdbundna varianten kostar 1000 kronor, medan bluetooth-varianten, som har stöd för aptX för bättre ljudöverföring via bluetooth, kostar 1500 kronor. Det följer förstås med en sladd även till bluetoothvarianten, ifall batteriet skulle ta slut.

Till nyheterna jämfört med föregående version har man i Marshall Major III uppgraderat drivelementen för bättre ljud, förbättrat komforten och använt lyxigare material i designen.

Ungefär samtidigt passar Zound Industries på att presentera sitt årsbokslut för 2017. Företaget ökade sin omsättning med hela 35 procent under året jämfört med 2016, och landade på 1,4 miljarder kronor. Vinsten var 61 miljoner kronor på helåret.