-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 2): Mobiltillverkarnas framtidsutsikter
-
PLUS
Krönika: Konsumentverket får städa när 2g och 3g stänger ner
-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
60 butiker i Europa
Samsung & Phone House öppnar butiker
Jätten Samsung vill slå sig in på butiksmarknaden och bygger om 60 befintliga Phone House-butiker runt om i Europa till Samsungbutiker.
Carphone Warehouse, där svenska Phone House är en underavdelning, har idag omkring 1 400 butiker runt om i Europa. Inom kort kommer dock 60 av dem att byggas om till så kallade Samsung Experience Stores. Även Svenska butiker kommer finnas med i Samsungs butikssatsning.
- Vi återkommer längre fram med hur det kommer att se ut i Sverige, hälsar Jonny Malmlöf som är Phone Houses svenska PR-ansvarige. Alla detaljer är inte helt satta ännu, så jag kan inte säga mer specifikt vilka butiker det kommer att röra sig om.
Tidigare har Samsung mest figurerat inuti befintliga butiker, men efter ett samarbete under 2013, där tre butiker i Spanien gjordes om till Samsungaffärer, utökas nu satsningen till 60 butiker i sju Europeiska länder, där Sverige är ett av dem (Storbritannien, Irland, Tyskland, Spanien, Portugal och Nederländerna är de övriga).
Samsung Experience Store kommer givetvis enbart att sälja mobila prylar från Samsung, med allt från datorer till surfplattor och mobiler.
Även om få detaljer är klara kring den svenska delen av satsningen kommer troligen mycket vara sig likt i de butiker som byggs om, bortsett från att de bara säljer Samsungprylar då.
- Vi kommer fortfarande att erbjuda alla abonnemang i butikerna precis som vi gör i de vanliga butikerna, säger Jonny Malmlöf.
