-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
60 butiker i Europa
Samsung & Phone House öppnar butiker

Jätten Samsung vill slå sig in på butiksmarknaden och bygger om 60 befintliga Phone House-butiker runt om i Europa till Samsungbutiker.
Carphone Warehouse, där svenska Phone House är en underavdelning, har idag omkring 1 400 butiker runt om i Europa. Inom kort kommer dock 60 av dem att byggas om till så kallade Samsung Experience Stores. Även Svenska butiker kommer finnas med i Samsungs butikssatsning.
- Vi återkommer längre fram med hur det kommer att se ut i Sverige, hälsar Jonny Malmlöf som är Phone Houses svenska PR-ansvarige. Alla detaljer är inte helt satta ännu, så jag kan inte säga mer specifikt vilka butiker det kommer att röra sig om.
Tidigare har Samsung mest figurerat inuti befintliga butiker, men efter ett samarbete under 2013, där tre butiker i Spanien gjordes om till Samsungaffärer, utökas nu satsningen till 60 butiker i sju Europeiska länder, där Sverige är ett av dem (Storbritannien, Irland, Tyskland, Spanien, Portugal och Nederländerna är de övriga).
Samsung Experience Store kommer givetvis enbart att sälja mobila prylar från Samsung, med allt från datorer till surfplattor och mobiler.
Även om få detaljer är klara kring den svenska delen av satsningen kommer troligen mycket vara sig likt i de butiker som byggs om, bortsett från att de bara säljer Samsungprylar då.
- Vi kommer fortfarande att erbjuda alla abonnemang i butikerna precis som vi gör i de vanliga butikerna, säger Jonny Malmlöf.