-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
-
PLUS
Krönika: Lanseringarna som skapar en lucka i tiden
60 butiker i Europa
Samsung & Phone House öppnar butiker
Jätten Samsung vill slå sig in på butiksmarknaden och bygger om 60 befintliga Phone House-butiker runt om i Europa till Samsungbutiker.
Carphone Warehouse, där svenska Phone House är en underavdelning, har idag omkring 1 400 butiker runt om i Europa. Inom kort kommer dock 60 av dem att byggas om till så kallade Samsung Experience Stores. Även Svenska butiker kommer finnas med i Samsungs butikssatsning.
- Vi återkommer längre fram med hur det kommer att se ut i Sverige, hälsar Jonny Malmlöf som är Phone Houses svenska PR-ansvarige. Alla detaljer är inte helt satta ännu, så jag kan inte säga mer specifikt vilka butiker det kommer att röra sig om.
Tidigare har Samsung mest figurerat inuti befintliga butiker, men efter ett samarbete under 2013, där tre butiker i Spanien gjordes om till Samsungaffärer, utökas nu satsningen till 60 butiker i sju Europeiska länder, där Sverige är ett av dem (Storbritannien, Irland, Tyskland, Spanien, Portugal och Nederländerna är de övriga).
Samsung Experience Store kommer givetvis enbart att sälja mobila prylar från Samsung, med allt från datorer till surfplattor och mobiler.
Även om få detaljer är klara kring den svenska delen av satsningen kommer troligen mycket vara sig likt i de butiker som byggs om, bortsett från att de bara säljer Samsungprylar då.
- Vi kommer fortfarande att erbjuda alla abonnemang i butikerna precis som vi gör i de vanliga butikerna, säger Jonny Malmlöf.
