-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
(Miss)lyckad
Super Mario Run sänkte App store

Nintendos spel Super Mario Run visade sig vara så efterlängtat att Apples Appstore inte pallade trycket.
Den ikoniska karaktären Super Marios debut på Ios, som Apple har slagit på stora trumman för, blev kanske lite väl uppmärksammat på lanseringsdagen. Iphone-användare i USA rapporteras ha haft stora svårigheter med att ladda ner spelet under den 15:e december då det släpptes. Problemet var dessutom inte begränsat till Super Mario Run, flera andra appar blev otillgängliga för nedladdning. Vissa användare kunde inte ens komma åt appbutiken över huvud taget.
Senare meddelade Apple att alla företagets ”stores” hade stött på driftproblem, men att det skulle vara åtgärdat efter några timmar.
Super Mario Run är gratis att ladda ner och då får man tillgång till de första tre banorna, samt 20 sekunder av den fjärde banan. Vill man ha mer efter det så får man betala 109 kronor för att öppna upp hela spelet.