-
PLUS
Krönika: Ökande likriktning och mer av samma
-
PLUS
Apples lansering på djupet
-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
Utanför potten
Teliakunder surfar fritt även på Snapchat

Telia har lagt till även Snapchat till sitt erbjudande om fri surf på sociala medier. Tjänsten adderas till de tio andra tjänster som redan finns i erbjudandet.
Sedan tidigare har Telia ett erbjudande för sina abonnemangskunder där man surfar fritt på sociala medier utan att surfmängden inkluderad i abonnemanget påverkas. Erbjudandet om fri surf på sociala medier gäller de Teliakunder som har något av abonnemangen Telia Mobil Dela eller Telia Mobil Komplett. Det senare kostar från 199 kronor per månad med 1 GB surf inkluderad.
Det var i april 2016 som Telia introducerade sitt erbjudande om gratis surf på ett antal utvalda sociala medietjänster. Man började med Facebook, Facebook Messenger, Kik, Whatsapp, Instagram och Twitter och sedan dessa har fler tjänster inkluderats, med Snapchat nu som den senaste i raden. Fri surf på Snapchat adderades till erbjudandet i fredags, den 16 mars 2018.
I praktiken innebär det här alltså att användandet av de sociala medietjänsterna inte räknas mot din inkluderade datapott och att du kan fortsätta använda sociala medier även när din surfpott är slut.
Bland de tjänster som fortfarande saknas i erbjudandet märks kanske främst Apples Imessage, Musical.ly och Skype. Hos Telia svarar man att man Snapchat varit efterfrågat av kunderna och att man är öppna för fler samarbetspartners, men att det är flera saker som ska komma på plats för att en ny tjänst ska läggas till i erbjudandet.
– Det som är viktigt för oss är att tjänsterna är relevanta för kunderna och underlättar kommunikation mellan individer och grupper. Nu är vi väldigt glada och stolta över att vi kan presentera totalt 11 leverantörerna som vi tycker tillsammans skapar en bred och bra representativ bild över hur det social medie-landskapet ser ut idag, säger press- och pr-ansvariga Roija Rafii på Telia Sverige till Mobil.