-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
Podcast med mera
Apptest: Acast
Poddspelaren Acast har initialt svårt att övertyga oss.
Med appen Acast blir poddsändningar till något som är lite annorlunda än du är van vid om du tidigare lyssnat på poddar. Det första vi märker är reklamen och det är väl ingen funktion som man saknat direkt när man annars lyssnat på poddar.
Tanken med Acast, förutom att personerna bakom poddsändningarna ska kunna tjäna lite mer pengar på det de gör, är att skapa ett sammanhang till poddarna och inte bara nöja sig med ljud. Acast själva lyfter gärna fram att man lätt hittar bra poddar som man inte visste existerade, men ärligt talat finns det många sätt att göra det på.
Det som är unikt är istället kombinationen av reklam och extramaterial. Det är stor spridning på hur mycket extramaterial som finns. En del poddar har inget, andra gödslar friskt. Det kan dock kännas som om en del innehåll är överflödigt och en av styrkorna med podd är ju ofta just att man kan göra annat under tiden: springa, diska eller andra saker. Det är få gånger och då främst när något visuellt avhandlas i podden som Acast verkligen bidrar med något unikt.