-
PLUS
Tips och tricks: 8 smarta knep för Huaweis smarta klockor
-
PLUS
Krönika: Billiga mobiler är inte dåliga
-
PLUS
Krönika: Ökande likriktning och mer av samma
-
PLUS
Apples lansering på djupet
-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
Podcast med mera
Apptest: Acast

Poddspelaren Acast har initialt svårt att övertyga oss.
Med appen Acast blir poddsändningar till något som är lite annorlunda än du är van vid om du tidigare lyssnat på poddar. Det första vi märker är reklamen och det är väl ingen funktion som man saknat direkt när man annars lyssnat på poddar.
Tanken med Acast, förutom att personerna bakom poddsändningarna ska kunna tjäna lite mer pengar på det de gör, är att skapa ett sammanhang till poddarna och inte bara nöja sig med ljud. Acast själva lyfter gärna fram att man lätt hittar bra poddar som man inte visste existerade, men ärligt talat finns det många sätt att göra det på.
Det som är unikt är istället kombinationen av reklam och extramaterial. Det är stor spridning på hur mycket extramaterial som finns. En del poddar har inget, andra gödslar friskt. Det kan dock kännas som om en del innehåll är överflödigt och en av styrkorna med podd är ju ofta just att man kan göra annat under tiden: springa, diska eller andra saker. Det är få gånger och då främst när något visuellt avhandlas i podden som Acast verkligen bidrar med något unikt.
