-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Podcast med mera
Apptest: Acast

Poddspelaren Acast har initialt svårt att övertyga oss.
Med appen Acast blir poddsändningar till något som är lite annorlunda än du är van vid om du tidigare lyssnat på poddar. Det första vi märker är reklamen och det är väl ingen funktion som man saknat direkt när man annars lyssnat på poddar.
Tanken med Acast, förutom att personerna bakom poddsändningarna ska kunna tjäna lite mer pengar på det de gör, är att skapa ett sammanhang till poddarna och inte bara nöja sig med ljud. Acast själva lyfter gärna fram att man lätt hittar bra poddar som man inte visste existerade, men ärligt talat finns det många sätt att göra det på.
Det som är unikt är istället kombinationen av reklam och extramaterial. Det är stor spridning på hur mycket extramaterial som finns. En del poddar har inget, andra gödslar friskt. Det kan dock kännas som om en del innehåll är överflödigt och en av styrkorna med podd är ju ofta just att man kan göra annat under tiden: springa, diska eller andra saker. Det är få gånger och då främst när något visuellt avhandlas i podden som Acast verkligen bidrar med något unikt.
