-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
Podcast med mera
Apptest: Acast
Poddspelaren Acast har initialt svårt att övertyga oss.
Med appen Acast blir poddsändningar till något som är lite annorlunda än du är van vid om du tidigare lyssnat på poddar. Det första vi märker är reklamen och det är väl ingen funktion som man saknat direkt när man annars lyssnat på poddar.
Tanken med Acast, förutom att personerna bakom poddsändningarna ska kunna tjäna lite mer pengar på det de gör, är att skapa ett sammanhang till poddarna och inte bara nöja sig med ljud. Acast själva lyfter gärna fram att man lätt hittar bra poddar som man inte visste existerade, men ärligt talat finns det många sätt att göra det på.
Det som är unikt är istället kombinationen av reklam och extramaterial. Det är stor spridning på hur mycket extramaterial som finns. En del poddar har inget, andra gödslar friskt. Det kan dock kännas som om en del innehåll är överflödigt och en av styrkorna med podd är ju ofta just att man kan göra annat under tiden: springa, diska eller andra saker. Det är få gånger och då främst när något visuellt avhandlas i podden som Acast verkligen bidrar med något unikt.