-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Ios-appar
Ny Adwords-app till Ios

Google lanserar en ny Adwords-app för Apples Iphone och Ipad.
Google har tidigare lanserat Adwords Express för Ios-användare, men den appen riktade sig endast till Adwords Express-kunder. Med lanseringen av den nya Adwords-appen påstår Google att kunderna enkelt kan hålla koll på sina kampanjer oavsett var de befinner sig, men att appen inte är tänkt att ersätta skrivbordsvarianten. Istället ska den främst ses som ett nerskalat komplement.
Appen gör det möjligt att bland annat kolla in kampanjstatistik som CTR (click through rate) och CPC (cost per click) samt att lägga bud och ändra budget.
I nuläget finns appen, som kan laddas ner från App Store, endast för existerande Adwords-kunder. Den restriktionen kommer med största sannolikhet att tas bort i framtiden.
Google har släppt en genomgångsvideo av Adwords-appen som kan ses här nedanför.