-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
Ios-appar
Ny Adwords-app till Ios
Google lanserar en ny Adwords-app för Apples Iphone och Ipad.
Google har tidigare lanserat Adwords Express för Ios-användare, men den appen riktade sig endast till Adwords Express-kunder. Med lanseringen av den nya Adwords-appen påstår Google att kunderna enkelt kan hålla koll på sina kampanjer oavsett var de befinner sig, men att appen inte är tänkt att ersätta skrivbordsvarianten. Istället ska den främst ses som ett nerskalat komplement.
Appen gör det möjligt att bland annat kolla in kampanjstatistik som CTR (click through rate) och CPC (cost per click) samt att lägga bud och ändra budget.
I nuläget finns appen, som kan laddas ner från App Store, endast för existerande Adwords-kunder. Den restriktionen kommer med största sannolikhet att tas bort i framtiden.
Google har släppt en genomgångsvideo av Adwords-appen som kan ses här nedanför.