-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Kommer ikapp
Mobila annonser ökar mest

In-appannonser är dubbelt så effektiva som mobila webbannonser, enligt en ny undersökning.
Mobilt är det format som ökar mest på den digitala annonsmarknaden, då marknadsförare både börjar anpassa sin budget efter det ökande mobilanvändandet och dessutom har lärt sig använda formatet effektivt.
Det slår Business Insider fast i en nysläppt rapport över det digitala annonseringslandskapet och förutspår att kurvan för investeringar i mobilmarknadsföring kommer gå fortsatt spikrakt uppåt. Med en genomsnittlig årlig tillväxttakt (CAGR) på 43 procent kommer det i USA år 2018 läggas 43 miljarder dollar på mobil annonsering.
Med ett mobilanvändande som mycket liknar det amerikanska är siffrorna även intressanta ur ett svenskt perspektiv och Business Insider lyfter även fram:
MOBILIZE YOUR BUSINESS
Mobil marknadsföring är ett av ämnena vi tar upp på Mobilbusiness konferens Mobilize Your Business. Lär du dig allt du behöver veta om mobil marknadsföring av Facebook, Expedia, Movember och flera stora svenska företag. Köp din biljett här.
