Nästa svenska succé-hörlur?

Sudio lanserar eleganta livsstilshörlurar

Foto: Sudio Molamis hörlurtsmodell Pleat. Foto: Molami

Fastforward-startupet satsar på diskret, tidlös design.

Publicerad Uppdaterad

Under devisen “elegant möter preppy” släpper i dag stockholms-baserade startup-företaget Sudio sina hörlurar. Tanken är att erbjuda kvalitetsljud och en design i linje med stilen som klännetecknar Ralph Lauren, Morris och GANT – men till en bråkdel av priset. 

− Vi bestämde tidigt att skapa en produkt som inte bara skulle se väldigt elegant ut, men som också ljudmässigt skulle prestera som ett märke i 1500-kronorsklassen, men till en tredjedel av priset. Vi visste att vi skulle behöva skära bort mellanhänderna och bli ett e-handelsföretag, säger Jonas Wistrand, medgrundare och försäljningschef på Sudio.

Från och med i dag finns modellen Klang, som lanserades tidigare i år, att köpa med uppgraderad design och bättre ljud, samt  en helt ny modell: Två. 

Till skillnad från Zound Industries färgglada Urbanears eller mer fashion-designade Molami, hoppas alltså Sudio fånga en den ljud- och stilmedvetna publik som föredrar en något diskretare design. 

Till sin hjälp har de Stockholm Innovation & Growth (Sting), vars acceleratorprogram Fastforward Sudio sedan i augusti är en del av. 

Molamis hörlurtsmodell Pleat. Foto: Molami