-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
Nästa svenska succé-hörlur?
Sudio lanserar eleganta livsstilshörlurar
Fastforward-startupet satsar på diskret, tidlös design.
Under devisen “elegant möter preppy” släpper i dag stockholms-baserade startup-företaget Sudio sina hörlurar. Tanken är att erbjuda kvalitetsljud och en design i linje med stilen som klännetecknar Ralph Lauren, Morris och GANT – men till en bråkdel av priset.
− Vi bestämde tidigt att skapa en produkt som inte bara skulle se väldigt elegant ut, men som också ljudmässigt skulle prestera som ett märke i 1500-kronorsklassen, men till en tredjedel av priset. Vi visste att vi skulle behöva skära bort mellanhänderna och bli ett e-handelsföretag, säger Jonas Wistrand, medgrundare och försäljningschef på Sudio.
Från och med i dag finns modellen Klang, som lanserades tidigare i år, att köpa med uppgraderad design och bättre ljud, samt en helt ny modell: Två.
Till skillnad från Zound Industries färgglada Urbanears eller mer fashion-designade Molami, hoppas alltså Sudio fånga en den ljud- och stilmedvetna publik som föredrar en något diskretare design.
Till sin hjälp har de Stockholm Innovation & Growth (Sting), vars acceleratorprogram Fastforward Sudio sedan i augusti är en del av.
