- 
                    
                            PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
 - 
                    
                            PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
 - 
                    
                            PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
 - 
                    
                            PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
 - 
                    
                            PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
 
Svenskar på Kickstarter
CES: Vi kollar in XTZ:s DSP-hörlurar
        Svenska XTZ har nyligen tagit sig igenom en framgångsrik runda på Kickstarter och gör sig redo att släppa hörluren Divine.
Världens första trådlösa hörlur med DSP är vad XTZ utlovar med Divine. Efter en framgångsrik runda på Kickstarter, där de som var med och backade projektet börjat få sina hörlurar, laddar det svenska företaget för en skarp lansering.
Vi fick möjlighet att prova lurarna under CES-mässan och kunde konstatera att de även utan DSP-appen (som inte var färdig vid testtillfället) handlar det om riktigt bra ljud i ett par hörlurar som kommer att landa på någonstans mellan 1500 och 2000 kronor i handeln. Även utan DSP-appen kör lurarna AptX-tekniken för att ge ännu bättre ljud trådlöst än vad Bluetooth normalt klarar av (en teknik som börjar bli allt vanligare i telefonen). XTZ lovar även rejält med batteritid, uppåt 14 timmar, även om de också erkänner att det är musiken som är i fokus och att headsetfunktionen inte riktigt fått samma mängd kärlek.