-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
Musikbråk
Jay Z har en beef med Schibsted över Tidal
Rapparen Jay Z vill ha tillbaka en del av sin Tidal-investering eftersom han anser att Schibsted har vilselett honom.
Musiktjänsten Tidal köptes av Jay Z för 56 miljoner dollar. Nu stämmer rapparen den tidigare ägaren, det norska mediehuset Schibsted ASA. Schibsted, som bland annat äger Svenska Dagbladet och Aftonbladet, ska ha uppgett att Tidal hade fler prenumeranter än vad som egentligen var fallet.
”Det blev tydligt efter att vi tog över Tidal och gjorde vår egen revision att det totala antalet prenumeranter i verkligheten var långt färre än de 540000 som uppgavs till oss av den förra ägaren.”, skriver Tidal i ett e-postbrev till Bloomberg.
Enligt Bloomberg ska Jay-Z försöka att få tillbaka en del av pengarna som han investerade i Tidal-köpet.
”Vi motsäger oss anklagelserna i brevet och alla eventuella fodringar. Vi vill poängtera att företaget var börsnoterat, med allt som det innebär när det kommer till transparens av den finansiella rapporteringen.”, säger Anders Rikter, talesperson för Schibsted.
Tidal har i dagsläget över 3 miljoner betalande abonnenter. Konkurrenterna Spotify och Apple Music har 30 miljoner respektive 11 miljoner betalande abonnenter.