-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
I stället för G7
LG kan lansera uppdaterad V30 på Mobile World
LG:s mobildivision ger intryck av att vara i kaos av de läckta uppgifter som förekommer att döma, och nu verkar det som att plan B är att lansera en ny version av V30 till årets mobilmässa.
LG har inte haft det lätt på mobilmarknaden de senaste åren. Med G5 gjorde man en modig mobil som totalfloppade. Med G6 kopierade man allting Samsung företog sig, men lite sämre och med en äldre processorgeneration, vilket gjorde att även den floppade. Samtidigt har de höstmodeller i V-serien som LG lanserat varit relativt framgångsrika.
Om man får tro ryktena ansåg LG:s vd Jo Seong-Jin att företaget var på väg mot ännu ett fiasko med G7 och beordrade en omdesign från grunden, vilket i sin tur innebar att företaget stod utan något att lansera på Mobile World Congress i Barcelona om en månad.
Enligt Korea Herald är lösningen att ge ut en uppdaterad version av V30, som eventuellt ska heta V30+ Alpha. Exakt vad som ska vara nytt med den uppdaterade V30 är oklart, enligt uppgifterna ska den ha "ökat fokus på artificiell intelligens", men som vi vet kan det betyda allt från en neural processor till en knapp för Google Assistant.
Jo Seong-Jin sade på mässan CES i Las Vegas tidigare i januari att han vill att företagets mobiltelefoner ska ha längre livslängd och inte bara sälja i några månader, samt att man i fortsättningen ska lansera nya toppmodeller när man anser att det behövs, inte bara för att det kommit en ny processorgeneration. Det är förstås lätt att säga, men om inte LG lyckas hitta något som får kunderna att välja deras mobiler framför andras är det svårt att se hur man tänkt sig att de ska sälja under längre tid på äldre teknikplattformar.
