- 
                    
                            PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
 - 
                    
                            PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
 - 
                    
                            PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
 - 
                    
                            PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
 - 
                    
                            PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
 
Fiaskoabonnemang och rykten om att bli uppköpta
Netflix kan köpas upp av Microsoft
Dessutom visar de första siffrorna att försöket med Netflix annonsabonnemang inte har gått så bra.
I ett försök att differentiera och locka fler prenumeranter, introducerade Netflix i november i år en form av billigare abonnemang med annonser. Siffror för november visar dock att den nya abonnemangsformen inte har fått något speciellt utbrett mottagande enligt analysföretaget Antenna. Enligt dem var det bara nio procent av alla nya abonnemang som skapades under november som var ”Basic with Ads”, medan 41 procent vad Basic, 24 procent var Standard och 25 procent som var Premium. Dessutom var det 0,1 procent av de amerikanska abonnemang som byte abonnemangsform som gick över till Basic with Ads. I USA kostar Basic with Ads 7 dollar/månad, medan ett vanligt Basic-abonnemang kostar 10 dollar/månad.
Det amerikanska mottagandet av det nya reklamabonnemanget har lett till spekulationer om att Netflix kan komma att senarelägga en utvidgning av abonnemangsformen i andra länder.
Samtidigt rapporterar nyhetsbyrån Reuters att Microsoft under 2023 kan komma att köpa upp Netflix. Företaget ligger redan nära varandra då Netflix valde Microsoft som sin annonseringspartner för Basic with Ads-tjänsten samt att Microsoft-chefen Brad Smith även sitter i Netflix styrelse. Även Netflix skulle ha mycket att tjäna på en sådan sammanslagning då företaget har satsat allt mer på spelutveckling, och skulle då kunna få en skjuts av Microsofts spelresurser.
Ett sådant uppköp skulle dessutom på ett bräde göra Microsoft till en betydande del av marknaden för filmer och TV-serier.
        
        
    