I Norge kör mobiloperatören Mobyson igång sin verksamhet redan i september. Nät hyr man av Telenor.
- Exakt när vi ska lansera i Sverige kan jag inte svara på. Förhandlingarna med de svenska operatörerna är inte klara än, säger Jonas Kjellberg, VD på Mobyson.
Innan årsskiftet ska man dock starta verksamheten även i Sverige.
Mobysons affärsidé är att satsa på nöjestjänster till yngre konsumenter i 14-24 års åldern.
- Teknik och antal minuter är helt ovidkommande, det är innehållet som räknas. Därför kommer vi erbjuda trovärdiga tjänster som passar in i vår målgrupps livsstil. Vi kommer att erbjuda spel för både SMS och WAP, säger Jonas Kjellberg.
Framför allt rör det sig om "time-killers", det vill säga spel att plocka fram när man har en fem, tio minuter över, till exempel vid busshållsplatsen.
Det är inte någon allmänt sett köpstark målgrupp som Mobyson valt, men det är en kundkategori som prioriterar att satsa tid och pengar på den här typen av tjänster, menar Jonas Kjellberg.
Något mer vill han än så länge inte avslöja.