-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
Ny operatör till hösten
I Norge kör mobiloperatören Mobyson igång sin verksamhet redan i september. Nät hyr man av Telenor.
- Exakt när vi ska lansera i Sverige kan jag inte svara på. Förhandlingarna med de svenska operatörerna är inte klara än, säger Jonas Kjellberg, VD på Mobyson.
Innan årsskiftet ska man dock starta verksamheten även i Sverige.
Mobysons affärsidé är att satsa på nöjestjänster till yngre konsumenter i 14-24 års åldern.
- Teknik och antal minuter är helt ovidkommande, det är innehållet som räknas. Därför kommer vi erbjuda trovärdiga tjänster som passar in i vår målgrupps livsstil. Vi kommer att erbjuda spel för både SMS och WAP, säger Jonas Kjellberg.
Framför allt rör det sig om "time-killers", det vill säga spel att plocka fram när man har en fem, tio minuter över, till exempel vid busshållsplatsen.
Det är inte någon allmänt sett köpstark målgrupp som Mobyson valt, men det är en kundkategori som prioriterar att satsa tid och pengar på den här typen av tjänster, menar Jonas Kjellberg.
Något mer vill han än så länge inte avslöja.