-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
Användare slår larm
Problem med rödtonade Galaxy S8-skärmar
Flera nyblivna Galaxy S8- och S8 Plus-ägare i Sydkorea påstår sig ha fått enheter som har en röd ton i skärmen. Samsung säger att det inte handlar om något kvalitetsproblem.
De första Galaxy S8- och S8 Plus-enheterna har redan levererats i Sydkorea, och nu kommer uppgifter om att flera enheter har skärmar med en tydlig röd ton. Problemet har givit upphov till mängder av besvikna inlägg på diverse supportforum. Men en talesperson för Samsung hävdar att det inte rör sig om kvalitetsproblem.
Många vittnesmål om saken
Det är framför allt på techforumen Ppomppu och Ruliweb som klagomålen på Samsungskärmarna dykt upp. Statistik från den koreanska sökmotorn Naver visar dessutom att oerhört många sökt på saken, då termen ”Galaxy S8 röd skärm” nu toppar sökningarna. Enligt en talesperson för Samsung ska det bara vara att åtgärda saken genom ändra skärmkonfigurationen i telefonens inställningsmeny. Men många kunder hävdar att det inte hjälper.
”Skärmen anpassar sig”
I ett uttalande till Zdnet upprepar Samsung att det inte handlar om något kvalitetsproblem och poängterar att skärmarna anpassar sig till de förhållanden som råder på platsen där de används.
Missa inte vårt test av Samsung Galaxy S8 Plus. Idag klockan 17.00 publicerar vi vårt stora test av S8 Plus efter att ha testat den intensivt i en vecka.