-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Användare slår larm
Problem med rödtonade Galaxy S8-skärmar

Flera nyblivna Galaxy S8- och S8 Plus-ägare i Sydkorea påstår sig ha fått enheter som har en röd ton i skärmen. Samsung säger att det inte handlar om något kvalitetsproblem.
De första Galaxy S8- och S8 Plus-enheterna har redan levererats i Sydkorea, och nu kommer uppgifter om att flera enheter har skärmar med en tydlig röd ton. Problemet har givit upphov till mängder av besvikna inlägg på diverse supportforum. Men en talesperson för Samsung hävdar att det inte rör sig om kvalitetsproblem.
Många vittnesmål om saken
Det är framför allt på techforumen Ppomppu och Ruliweb som klagomålen på Samsungskärmarna dykt upp. Statistik från den koreanska sökmotorn Naver visar dessutom att oerhört många sökt på saken, då termen ”Galaxy S8 röd skärm” nu toppar sökningarna. Enligt en talesperson för Samsung ska det bara vara att åtgärda saken genom ändra skärmkonfigurationen i telefonens inställningsmeny. Men många kunder hävdar att det inte hjälper.
”Skärmen anpassar sig”
I ett uttalande till Zdnet upprepar Samsung att det inte handlar om något kvalitetsproblem och poängterar att skärmarna anpassar sig till de förhållanden som råder på platsen där de används.
Missa inte vårt test av Samsung Galaxy S8 Plus. Idag klockan 17.00 publicerar vi vårt stora test av S8 Plus efter att ha testat den intensivt i en vecka.