-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
Användare slår larm
Problem med rödtonade Galaxy S8-skärmar
Flera nyblivna Galaxy S8- och S8 Plus-ägare i Sydkorea påstår sig ha fått enheter som har en röd ton i skärmen. Samsung säger att det inte handlar om något kvalitetsproblem.
De första Galaxy S8- och S8 Plus-enheterna har redan levererats i Sydkorea, och nu kommer uppgifter om att flera enheter har skärmar med en tydlig röd ton. Problemet har givit upphov till mängder av besvikna inlägg på diverse supportforum. Men en talesperson för Samsung hävdar att det inte rör sig om kvalitetsproblem.
Många vittnesmål om saken
Det är framför allt på techforumen Ppomppu och Ruliweb som klagomålen på Samsungskärmarna dykt upp. Statistik från den koreanska sökmotorn Naver visar dessutom att oerhört många sökt på saken, då termen ”Galaxy S8 röd skärm” nu toppar sökningarna. Enligt en talesperson för Samsung ska det bara vara att åtgärda saken genom ändra skärmkonfigurationen i telefonens inställningsmeny. Men många kunder hävdar att det inte hjälper.
”Skärmen anpassar sig”
I ett uttalande till Zdnet upprepar Samsung att det inte handlar om något kvalitetsproblem och poängterar att skärmarna anpassar sig till de förhållanden som råder på platsen där de används.
Missa inte vårt test av Samsung Galaxy S8 Plus. Idag klockan 17.00 publicerar vi vårt stora test av S8 Plus efter att ha testat den intensivt i en vecka.