-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
Ny spelsatsning från Qualcomm
Qualcomm lanserar ny teknik för mobilspel
Ny grafikteknik ska ge förbättrad spelupplevelse på mobiler.
Qualcomm har nu presenterat en ny spelinriktad teknik som företaget uppger kommer att maximera spelprestanda och ge bättre batteritider. De kallar tekniken Snapdragon Game Super Resolution (GSR), och tekniken kommer bland annat att ge stöd för 144fps, 10-bitars HDR, hårdvaruaccelererad raytracing, samt möjlighet för utvecklare att arbeta med Unreal Engine 5, VRS och Vulkan 1.3.
Enkelt uttryckt handlar Snapdragon GSR om att både erbjuda kraftfulla uppskalningstekniker för spelgrafik för bättre grafikkvalitet, samtidigt som tekniken ska påverka batteritiden positivt.
Snapdragon GSR är kompatibel med Snapdragon-utrustade mobiler och är redan tillgänglig för utvalda samarbetspartners. Man räknar dock inte med att mobiler och spel som utnyttjar Snapdragon GSR kommer att lanseras förrän senare i år.