- 
                    
                            PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
 - 
                    
                            PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
 - 
                    
                            PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
 - 
                    
                            PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
 - 
                    
                            PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
 
Sämre än 2012
Rekordlåg mobilförsäljning i Europa
        Oppo och Apple de stora förlorarna under andra kvartalet.
Analysföretaget Counterpoint har gått ut med försäljningssiffrorna får mobiltelefoner i Europa. Den visar att försäljningen under det andra kvartalet 2023 fortsatte att sjunka och stannade på de lägsta siffrorna på över tio år - närmare bestämt sex procent lägre än försäljningen under samma period 2012. Jämfört med rekordåret 2016 var försäljningen 38 procent lägre, och jämfört med 2022 en minskning på 12 procent.
Jämfört med samma period förra året var Oppo den stora förloraren med en minskad försäljning på 51 procent, främst på grund av sin inblandning i patenttvister i flera länder vilket har bland annat har bidragit till försäljningsstopp. Enligt Counterpoint lär osäkerheten för företaget att kvarstå och leda till ytterligare minskningar av leveranserna under de kommande kvartalen.
Den andra stora förloraren var Apple, vars försäljning minskade med 21 procent jämfört med andra kvartalet 2022.
Det enda märke som ökade försäljningen var Realme som ökade med 12 procent.