-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
Skapa fler profiler
Så skapar du ett alter ego på Facebook
Facebook har lanserat möjligheten att skapa upp till fyra extra profiler på det sociala nätverket.
Meta meddelar att man har börjat rulla möjligheten för användare att skapa upp till fyra stycken extra Facebook-profiler som är associerade med användarens officiella Facebook-konto. Enligt Meta kommer den här nya möjligheten att göra det möjligt för användare att hålla sina personliga och professionella relationer och flöden åtskilda, eller att ha en specifik profil relaterad till en viss hobby eller gemenskap - allt medan de använder samma inloggningsuppgifter.
För att se om du har fått funktionen, klicka/tryck på din profilbild och eventuellt expandera menyn för dina olika profiler. Om du har funktionen finns där alternativet ”Skapa ny profil”. Varje profil har sina egna inställningar, vilket innebär att du kan se till att vänner till din huvudprofil aldrig ser inlägg som gjorts av din andra profil, eller att dina hobbyprofiler inte skickar några aviseringar.
Du kan skapa upp till fyra profiler utöver ditt huvudkonto. Till skillnad från ditt huvudkonto på Facebook kan du använda olika namn för sekundära profiler eller behålla samma namn om du föredrar det. Funktioner som dejting, marknadsplats, professionellt läge och betalningar fungerar bara med din primära profil, åtminstone för tillfället.
Meta har påbörjat utrullningen av den nya funktionen, men det kan ta "några månader" innan den når alla Facebook-användare i Facebook-appen och i webbversionen.