-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Batteri-gate
Samsung förnekar S7-problem

Samsung påstår att det endast är Galaxy Note 7 som har haft allvarliga batteriproblem, trots rapporter kring brinnande Galaxy S7:or.
Vissa hävdar att Galaxy Note 7:s omskrivna batteriproblem, som kunde orsaka att enheten plötslig började brinna, inte är exklusiv till den modellen. Det har förekommit rapporter om att även Samsungs toppmodell Galaxy S7 och Galaxy S7 Active har ”gått upp i rök”.
Nu har Samsung svarat med ett officiell meddelande.
”Samsung står bakom Galaxy S7-familjens kvalité och säkerhet. Bland de över 10 miljoner enheter som används av konsumenter i USA så har det inte funnits några bekräftade fall av interna batterihaverier: vi har dock bekräftat flera fall som har orsakats av allvarlig extern skada [på enheterna]. Fram till att Samsung kan få tillbaka och undersöka en enhet så är det omöjligt att avgöra den verkliga orsaken till en incident.”.
I USA har Samsung stämts av flera ägare av tidigare Galaxy-modeller som påstår att batteribränderna inte är exklusiva för just Galaxy Note 7.