-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Noterat på nätet
Samsung släpper varumärket Galaxy Note

När det var dags att förnya sina varumärken skippade Samsung en av sina kända beteckningar. Det kommer kanske inte som en överraskning, men det ger ändå en tydlig bild av vart de är på väg.
Det är legio för företag att förnya sina varumärkesskydd så fort de är på väg att gå ut, något som så klart en av de större aktörerna på marknaden, Samsung, också gör. Något som kunde noteras i årets förnyelse i Sydkorea var att ett varumärke inte förnyades. De som fick förnyat förtroende var Galaxy M, Galaxy A, Galaxy S och Galaxy Z. Den uppmärksamme noterar att Galaxy Note inte är med på listan.
Det är i och för sig inte något som borde förvåna någon, det har varit ganska tydligt att Samsung inte har för avsikt att fortsätta lansera modeller under Note-namnet för att istället satsa på sina vikbara modeller. De vikbara modellerna verkar ha tagit fart och fått fäste på marknaden och vi kan sannolikt se en vidare utveckling på den fronten.
Men kommer du att sakna Samsungs Note-serie?