-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
Lansering
Spotify Hifi – nytt abonnemang med bättre ljudkvalitet
Med fler än 345 miljoner användare ville Spotify visa vad som är nästa steg för tjänsten.
Spotifys lansering ikväll handlade mest om hur bolaget arbetar för att artister och podcastskapare kan utnyttja tjänsten för att nå nya användare. Presentationen introducerade dock även en hel del nyheter för dig som är lyssnare.
Den första nyheten var att artister nu ska kunna posta bilder och filmer liknande Instagram Storys direkt till sina följare. Det här ska kunna användas för att ta publiken med bakom kulisserna backstage eller till studion när nästa album blir till. Spotify har testat den här funktionen en tid, men nu ska den alltså nå fler.
Bättre ljudkvalitet
En av de större nyheterna under presentationen är att Spotify ska introducera ett nytt abonnemangsalternativ med bättre ljudkvalitet. Konkurrenten Tidal har positionerat sig som den med bäst ljudkvalitet, men nu erbjuder alltså Spotify ett alternativ. Abonnemanget heter Spotify Hifi och ska släppas senare i år. Spotify Hifi ska leverera ljud i cd-kvalitet. Spotify har ännu inte presenterat exakt när abonnemanget släpps eller vad priset blir. Konkurrenten Tidal Hifi kostar idag 199 kronor per månad att jämföras med Tidals normala månadskostnad på 99 kronor och Spotifys ordinarie månadskostnad som är 109 kronor.