-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
Lansering
Spotify Hifi – nytt abonnemang med bättre ljudkvalitet
Med fler än 345 miljoner användare ville Spotify visa vad som är nästa steg för tjänsten.
Spotifys lansering ikväll handlade mest om hur bolaget arbetar för att artister och podcastskapare kan utnyttja tjänsten för att nå nya användare. Presentationen introducerade dock även en hel del nyheter för dig som är lyssnare.
Den första nyheten var att artister nu ska kunna posta bilder och filmer liknande Instagram Storys direkt till sina följare. Det här ska kunna användas för att ta publiken med bakom kulisserna backstage eller till studion när nästa album blir till. Spotify har testat den här funktionen en tid, men nu ska den alltså nå fler.
Bättre ljudkvalitet
En av de större nyheterna under presentationen är att Spotify ska introducera ett nytt abonnemangsalternativ med bättre ljudkvalitet. Konkurrenten Tidal har positionerat sig som den med bäst ljudkvalitet, men nu erbjuder alltså Spotify ett alternativ. Abonnemanget heter Spotify Hifi och ska släppas senare i år. Spotify Hifi ska leverera ljud i cd-kvalitet. Spotify har ännu inte presenterat exakt när abonnemanget släpps eller vad priset blir. Konkurrenten Tidal Hifi kostar idag 199 kronor per månad att jämföras med Tidals normala månadskostnad på 99 kronor och Spotifys ordinarie månadskostnad som är 109 kronor.