-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
Google kavlar upp skjortärmarna
Youtube trappar upp mot annonsblockerare

Efter att bara uppmanat att tillåta annonser går videotjänsten nu ett steg längre.
Google-ägda Youtubes försök att komma till rätta med annonsblockerare går vidare. Nu trappar man upp sina åtgärder genom att inte bara uppmana besökare att tillåta annonser. Nu informerar man besökare som använder annonsblockerare att de har tre videofilmer kvar att titta på, sedan blockeras användaren antingen tills sajten vitlistas och därmed kan visa annonser, annonsblockeraren stängs av eller användaren börjar prenumerera på Premium.
Mycket tyder dock på att funktionen befinner sig i en testfas och inte är lanserad ”på riktigt” då inte alla användare får meddelandet och det finns en del annonsblockerare som fortfarande fungerar. Om testerna visar sig vara framgångsrika lär de dock implementeras i större skala.