-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
Granskning efter klagomål
Konsumentverket missnöjda: Kallar upp Telia, Tele2, Telenor och Tre till möte

Efter att ha granskat anmälningarna mot mobiloperatörerna har Konsumentverket kallat in dem för att diskutera hur problemen som kunderna upplever kan lösas.
Har du haft problem med kundtjänsten hos något av marknadens telekombolag? Då är du sannolikt inte ensam. Konsumentverket har gjort en granskning av de anmälningar som inkommit mot mobiloperatörerna och kunnat konstatera att de främst är kundtjänstrelaterade.
Några av de vanligaste problemen är till exempel att du blir fakturerad trots att du sagt upp avtal, att avtalen är svåra att säga upp, att muntlig information inte stämmer med det som sedan står i de skrivna avtalen och att många upplever problem med att ens komma i kontakt med kundtjänsten.
Konsumentombudsmannen Cecilia Tisell kommenterar resultatet av granskningen med att hon tyvärr inte är förvånad då tidigare undersökningar har visat att samma problem återkommer.
Konsumentverket har nu kallat till sig representanter från de största bolagen och varumärkena för att ha ett möte om hur problemen som kunderna upplever med dessa bolag ska lösas. De företag och varumärken som ingick i granskningen var: Telia, Tele2, Telenor och Tre, samt deras dotterbolag och varumärken Halebop, Hallon, Vimla och Comviq.