Tre tillbehör på menyn

Billig smartklocka, headset och laddare lanserade av CMF by Nothing

Lurar, smartklocka och usb-laddare blir de första produkterna från Nothings dotterbolag.

Publicerad Uppdaterad

Med sitt varumärke CMF vill Nothing sprida uppfinningsrikedom och underhållande läsningar även till den billigare delen av marknaden. Nu har företaget släppt sina första tre produkter i form av trådlösa lurar, en smartklocka och en laddare.

Buds Pro

Lurarna heter Buds Pro och är ett par trådlösa lurar som erbjuder tupp till elva timmars lyssning på en laddning, och totalt upp till 39 timmars lyssning med laddfodralet. Varje lur har tre stycken mikrofoner som används för att erbjuda både en hybridversion av aktiv brusreducering, samt medhörning som hjälper till att släppa igenom ljud från omgivningen. De är IP54-klassade mot fukt och damm, samt erbjuder en teknik för att göra användarens tal tydligare vid mobilsamtal. Något svenskt pris finns för tillfället inte, men det presenterade priset ligger på £49/$49.

Watch Pro

Smartklockan Watch Pro har en oled-skärm på 1m96 tum med en upplösning på 410x502 pixlar. Den har även GPS och har en IP68-klassificering mot fukt och damm. Hälsofunktionerna mäter hjärtfrekvens, syrehalt i blodet, sömn, dagliga steg, och träningsfunktionerna erbjuder 110 olika sportlägen. Genom att para ihop Watch Pro med en mobil går det att komma åt mobilens kontaktlista och ringa telefonsamtal via enhetens inbyggda mikrofon och högtalare. Batteritiden uppges ligga på upp till 13 dagar, och prislappen ligger på £69/$69.

Power 65W GaN

Den tredje och sista produkten är en usb-laddare med en effekt på 65W och är utrustad med två usb C-portar och en usb A-port. Enligt CMF är den kompatibel med en rad olika snabbladdningsprotokoll, inklusive Samsung 9V2A, DCP och Apple 2,4A. Priset är satt till £39/$39.

Produkterna ska börja säljas i Nothings butik i London den 30 september, för att sedan dyka upp i fler butiker under oktober. Produkterna från CMF by Nothing generellt ska först börja säljas i Indien, Malaysia, Latinamerika och delar av Europa. Det finns ännu inga uppgifter om produkterna kan komma till svenska kunder.