-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
För andra året i rad
Operatören Vimla har flest nöjda kunder
För andra året i rad visar SKI att Vimla har de nöjdaste kunderna.
Svenskt Kvalitetsindex, SKI, har publicerat sin årliga telekommätning, och i den framgår det att Vimla är den operatör som har flest nöjda privatkunder. Detta för andra året i rad. Vimla landade enligt SKI på 75,1/100 före Hallon på 72,4/100 och Halebop på 72,1/100. Branschens snitt hamnade på 68,8/100, och längst ner på listan hamnade Telia med 67,3/100, Tele2 med 68,3/100 och 3 med 68,8/100.
På företagssidan blev siffrorna däremot annorlunda. Branschens snitt hamnade här på 71,1/100 och den enda namngivna operatören över det snittet blev Tele2/Telenor med 71,2/100. Det högsta betyget på 73,5/100 gick däremot till den sammanslagna gruppen ”Övriga”.
I ett pressmeddelande säger Johan Parmler, VD Svenskt Kvalitetsindex, att ”Branschen i stort, både när det gäller privat- och företagskunder, har lyft sig inom flera områden. Service och kontakt har varit ett stort problemområde men här har branschen förbättrat sig, särskilt gentemot företagskunderna. Betyg på prisvärdheten har ökat och det har haft en större positiv påverkan på kundnöjdhet än tidigare, något vi också sett i andra SKI-studier under året.”