-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
Till synes en lyckad jakt
Youtube har passerat ny milstolpe

Youtubes upptrappade jakt på annonsblockerare verkar löna sig enligt nya siffror.
Annons
I takt med att Youtube har intensifierat sin kamp mot annonsblockerare har det blivit ett mer omfattande arbete bland användare att installera och avinstallera nya annonsblockerare för att slippa betala. Det har också resulterat i att allt fler har valt att betala för Youtube Premium för att slippa annonser.
Nu meddelar Youtube att antalet prenumeranter på Youtube Music och Youtube Premium har passerat 100 miljoner användare i januari 2024 om man inkluderar de som använder testversionen av tjänsten. Detta är, enligt Lyor Cohen som är global chef för musik på Youtube, en ökning med 20 miljoner det senaste året.