- 
                    
                            PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
 - 
                    
                            PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
 - 
                    
                            PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
 - 
                    
                            PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
 - 
                    
                            PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
 - 
                    
                            PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
 
Hälsogigant
Under Armour köper Myfitnesspal och Endomondo
        Klädtillverkaren blir en gigant inom mobil hälsa efter att ha köpt de två populära tjänsterna.
Under Armour shoppade träningsappar redan förra året när det köpte Mapmyfitness för 150 miljoner dollar (1,24 miljarder svenska pengar). Nu har de varit på shoppingrunda igen för att bli större i Europa och för att sammantaget bli en riktig gigant inom mobil hälsa och träning.
Danska Endomondo, med 20 miljoner registrerade användare, köptes för 85 miljoner dollar (703 miljoner svenska kronor) för att bättre nå ut till oss européer som inte tränar lika flitigt med Mapmyfitness.
Det är däremot småpengar jämfört med Under Armours köp av kaloriloggen Myfitnesspal, med 80 miljoner användare, för 475 miljoner dollar (3,93 miljarder kronor).
Det gör att Under Armour numera ”äger” sammanlagt 120 miljoner användare sammanlagt och särskilt köpet av Myfitnesspal gör dem till en riktig storspelare inom mobil hälsa. Det ligger helt i linje med Under Armours mål, som enligt VD:n Kevin Plank ska bli ett teknikföretag mer än ett märke för träningskläder framöver.
Utöver att de numera tre tjänsterna ska börja prata lite mer med varandra bakom kulisserna och göra det lättare att synka data fram och tillbaka kommer både Endomondo och Myfitnesspal att gå samma öde till mötes som Mapmyfitness. Det vill säga vi som vanliga användare kommer inte se ett dugg utöver att Under Armours logga dyker upp lite överallt och att utvecklingen av apparna går lite fortare tack vare utökade resurser.
    