-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
-
PLUS
Krönika: Lanseringarna som skapar en lucka i tiden
-
PLUS
Nyheterna i Samsung One UI 8 på djupet
Obligatoriskt avbrott
Aggressivare annonsvisning på Instagram: Går inte scrolla förbi
Tjänsten testar ny funktion med obligatoriska annonsavbrott för att fortsätta bläddra.
Instagram planerar att bli mer aggressiva i sin visning av annonser, och har nyligen börjat testa en funktion kallad "annonsavbrott" som tvingar användare att titta på en annons under en viss tid innan de kan fortsätta bläddra. Enligt publikationen The Verge är det användare som rapporterat att de upptäckt funktionen när de bläddrade igenom Instagram Stories och inlägg. Efter att ha scrollat en stund stoppades de av Instagram och tvingades titta på en annons med en nedräkningstimer innan de kunde fortsätta. Enligt informationen som fanns i anslutning till funktionen är annonsavbrott ett nytt sätt att visa annonser på Instagram, och ibland kan användare behöva se en annons innan de kan fortsätta bläddra.
Än så länge verkar annonsavbrotten enbart vara en form av test, men om Instagram bedömer utfallet som positivt kommer det troligtvis att införas i betydligt större testskala eller gå direkt till lansering för alla användare.