-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Ett virtuellt butiksbiträde
Google vill ha in AI i Play Store

Nu ska artificiell intelligens kunna guida användare rätt i Googles app-butik.
Google arbetar med en funktion där artificiell intelligens ska hjälpa användare att hitta och få mer information om appar. Det är programkod som upptäckts i den senaste testversionen av Play Store som refererar till “Ask a question” och “Ask a question about this app” tillsammans med “Created by AI” som verkar avslöja Googles nya implementation av sin AI Gemini.
Eftersom funktionen upptäcktes genom att man grävde omkring i programkod finns det ingen information om när den här funktionen faktiskt kommer att dyka upp i Google Play Store,
Det är dock inte det första användandet av AI i Play Store, tidigare i år lanserade Google funktionen med AI-skapad FAQ-information, så att även kunna ställa frågor till butiksbiträdet kan handla om nästa steg i den utvecklingen.