-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
Ett virtuellt butiksbiträde
Google vill ha in AI i Play Store
Nu ska artificiell intelligens kunna guida användare rätt i Googles app-butik.
Google arbetar med en funktion där artificiell intelligens ska hjälpa användare att hitta och få mer information om appar. Det är programkod som upptäckts i den senaste testversionen av Play Store som refererar till “Ask a question” och “Ask a question about this app” tillsammans med “Created by AI” som verkar avslöja Googles nya implementation av sin AI Gemini.
Eftersom funktionen upptäcktes genom att man grävde omkring i programkod finns det ingen information om när den här funktionen faktiskt kommer att dyka upp i Google Play Store,
Det är dock inte det första användandet av AI i Play Store, tidigare i år lanserade Google funktionen med AI-skapad FAQ-information, så att även kunna ställa frågor till butiksbiträdet kan handla om nästa steg i den utvecklingen.