-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
-
PLUS
Samsung Galaxy S7 vs S25 – Så mycket har hänt på nio år
-
PLUS
Duell i tunnaste vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Honor Magic V3
-
PLUS
Krönika: Världens tunnaste mobiltelefon
Ett virtuellt butiksbiträde
Google vill ha in AI i Play Store

Nu ska artificiell intelligens kunna guida användare rätt i Googles app-butik.
Google arbetar med en funktion där artificiell intelligens ska hjälpa användare att hitta och få mer information om appar. Det är programkod som upptäckts i den senaste testversionen av Play Store som refererar till “Ask a question” och “Ask a question about this app” tillsammans med “Created by AI” som verkar avslöja Googles nya implementation av sin AI Gemini.
Eftersom funktionen upptäcktes genom att man grävde omkring i programkod finns det ingen information om när den här funktionen faktiskt kommer att dyka upp i Google Play Store,
Det är dock inte det första användandet av AI i Play Store, tidigare i år lanserade Google funktionen med AI-skapad FAQ-information, så att även kunna ställa frågor till butiksbiträdet kan handla om nästa steg i den utvecklingen.