-
PLUS
Fördjupning: Tankar och teknik bakom kamerorna i Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Mobil svarar om Telenor-problem, seniorklocka, Airtag-konkurrenter och mer utrymme i Google Foto
-
PLUS
Krönika: Dilemmat när Apple dödar sin sista och enda kompakta Iphone
-
PLUS
Flera nyheter i Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så funkar de
-
PLUS
Krönika: Jag spår framtiden ett år framåt genom att se ett år bakåt
-
PLUS
Bästa kameran – Duell med en twist: Samsung Galaxy S25 Ultra mot Iphone 16 Pro
-
PLUS
Krönika: Microsoft akterseglade i Androids AI-satsning
-
PLUS
De bästa nyheterna till Samsungs mobiler med One UI 7 och Android 15 – Så får du nytta av dem
-
PLUS
Många stoppklossar på väg mot bättre wifi
-
PLUS
Första intrycket: Moto AI beta – smygtitt och förhandstest
Ett virtuellt butiksbiträde
Google vill ha in AI i Play Store

Nu ska artificiell intelligens kunna guida användare rätt i Googles app-butik.
Google arbetar med en funktion där artificiell intelligens ska hjälpa användare att hitta och få mer information om appar. Det är programkod som upptäckts i den senaste testversionen av Play Store som refererar till “Ask a question” och “Ask a question about this app” tillsammans med “Created by AI” som verkar avslöja Googles nya implementation av sin AI Gemini.
Eftersom funktionen upptäcktes genom att man grävde omkring i programkod finns det ingen information om när den här funktionen faktiskt kommer att dyka upp i Google Play Store,
Det är dock inte det första användandet av AI i Play Store, tidigare i år lanserade Google funktionen med AI-skapad FAQ-information, så att även kunna ställa frågor till butiksbiträdet kan handla om nästa steg i den utvecklingen.