-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
-
PLUS
Krönika: Till botten med Oppo och Oneplus
-
PLUS
Oneplus Sverigechef berättar om Oneplus 15 och AI på svenska
Vill inte blandas ihop med andra
Poddar från Sveriges Radio försvinner från flera populära poddappar
Ett antal populära poddar försvinner från andra plattformar och kommer bara finnas i Sveriges Radios egen app.
Sveriges Radio har beslutat att göra en del av sina podcasts tillgängliga enbart genom sin egen app, Sveriges Radio Play. Detta framgår av ett blogginlägg av företagets programdirektör, Sofia Wadensjö Karén. Följden blir att dessa podcasts inte kommer att vara tillgängliga på andra plattformar som exempelvis Spotify och Apple.
Podcasts som “Sommar i P1”, “Morgonpasset i P3” och “USA-podden” kommer endast att finnas på Sveriges Radio Play. Syftet med denna förändring är att uppmuntra fler att utforska appen och dess innehåll. Dessutom vill Sveriges Radio stärka sin identitet som ensam avsändare av dessa podcasts, fri från associationer med andra varumärken eller avsändare.
Wadensjö Karén skriver också att “I en värld med allt fler påverkanskampanjer och där generativ AI ger helt nya möjligheter att sprida propaganda och desinformation blir trovärdiga avsändare – och trygga digitala miljöer – en allt viktigare motkraft.”
“...det blir tydligare för användarna att Sveriges Radio är avsändare om man tar del av innehållet på vår egen plattform där det inte kopplas ihop med andra varumärken och andra avsändare. Sveriges Radios varumärke är, kort sagt, en garant för tillförlitligt innehåll.”