-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
Tillbaka till dåtiden
Sonos kan gå tillbaka till sin gamla app
Sonos uppges fortsätta sitt arbete med den nya appen, men ser även ett annat alternativ för att lugna sina kunder.
Efter den massiva kritik som Sonos fick ta emot efter lanseringen av den nya appen för sina Sonos-produkter i maj, publicerade man bland annat ett tidsschema för hur och när den skulle uppdateras. Kritiken handlade bland annat om att appen inte fungerade tillfredsställande och att det saknades en rad funktioner jämfört med föregående generation.
Nu uppger publikationen The Verge att företaget överväger ytterligare ett alternativ – att återpublicera och gå tillbaka till den gamla versionen av appen för Android och Ios.
Sonos VD Patrick Spence vidhåller att beslutet att skapa en helt ny app från grunden var rätt beslut och göra det möjligt för företaget att förnya sig oftare och expandera till nya produktkategorier, men säger också att resultatet inte blev bra. Vid ett möte förra veckan konstaterade Spence att “även om omarbetningen av appen var och förblir rätt sak att göra, var vårt utförande - mitt utförande - inte tillräckligt bra.” Vid samma möta konstaterade Spence även att det uppskattningsvis kortsiktigt kommer kosta mellan 20 och 30 miljoner dollar att få ordning på situationen och lugna nuvarande kunder och hindra dem från att överge företagets ljudplattform.