-
PLUS
Krönika: Ökande likriktning och mer av samma
-
PLUS
Apples lansering på djupet
-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
Nytt rekord för Swish
Fler och dyrare swish-betalningar i årets Black Week

Den svarta veckan har blivit en av årets största handelshögtider, vilket märktes när Swish sammanställde Black Week.
För fjärde året i rad har Swish satt nytt rekord under Black Week och upplevt sin mest framgångsrika vecka någonsin. Under veckan genomfördes hela 15 miljoner Swish-betalningar till företag, en ökning med 30 procent jämfört med föregående år.
Helgen var särskilt intensiv med 6,6 miljoner betalningar från fredag till söndag, vilket motsvarar en ökning på 5,4 procent jämfört med samma period förra året. Lördagen markerade en toppnotering då det genomfördes upp till 6 700 betalningar per minut via Swish. Dessutom har snittbeloppet för betalningar till företag stigit från 416 kronor till 476 kronor sedan förra året.
Urban Höglund, vd på Swish, säger i ett pressmeddelande att “Med 15 miljoner Swish-betalningar till företag sätter vi nu rekord under Black Week för fjärde året i rad. Under shoppinghögtider som dessa blir det extra tydligt att svenskarna vill betala med Swish.”