-
PLUS
Köp mobil billigt: Så gör du
-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
-
PLUS
Kommentar: Hindren som stoppar Tre
-
PLUS
Tips: 8 knep till Googles anteckningsapp Keep
-
PLUS
Apple Intelligence påminner mig om något betydligt bättre
-
PLUS
Mobils stora guide till Apple Intelligence i Iphone
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkare för första gången, igen
Nytt rekord för Swish
Fler och dyrare swish-betalningar i årets Black Week

Den svarta veckan har blivit en av årets största handelshögtider, vilket märktes när Swish sammanställde Black Week.
För fjärde året i rad har Swish satt nytt rekord under Black Week och upplevt sin mest framgångsrika vecka någonsin. Under veckan genomfördes hela 15 miljoner Swish-betalningar till företag, en ökning med 30 procent jämfört med föregående år.
Helgen var särskilt intensiv med 6,6 miljoner betalningar från fredag till söndag, vilket motsvarar en ökning på 5,4 procent jämfört med samma period förra året. Lördagen markerade en toppnotering då det genomfördes upp till 6 700 betalningar per minut via Swish. Dessutom har snittbeloppet för betalningar till företag stigit från 416 kronor till 476 kronor sedan förra året.
Urban Höglund, vd på Swish, säger i ett pressmeddelande att “Med 15 miljoner Swish-betalningar till företag sätter vi nu rekord under Black Week för fjärde året i rad. Under shoppinghögtider som dessa blir det extra tydligt att svenskarna vill betala med Swish.”