-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
Nytt rekord för Swish
Fler och dyrare swish-betalningar i årets Black Week
Den svarta veckan har blivit en av årets största handelshögtider, vilket märktes när Swish sammanställde Black Week.
För fjärde året i rad har Swish satt nytt rekord under Black Week och upplevt sin mest framgångsrika vecka någonsin. Under veckan genomfördes hela 15 miljoner Swish-betalningar till företag, en ökning med 30 procent jämfört med föregående år.
Helgen var särskilt intensiv med 6,6 miljoner betalningar från fredag till söndag, vilket motsvarar en ökning på 5,4 procent jämfört med samma period förra året. Lördagen markerade en toppnotering då det genomfördes upp till 6 700 betalningar per minut via Swish. Dessutom har snittbeloppet för betalningar till företag stigit från 416 kronor till 476 kronor sedan förra året.
Urban Höglund, vd på Swish, säger i ett pressmeddelande att “Med 15 miljoner Swish-betalningar till företag sätter vi nu rekord under Black Week för fjärde året i rad. Under shoppinghögtider som dessa blir det extra tydligt att svenskarna vill betala med Swish.”