-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Nytt rekord för Swish
Fler och dyrare swish-betalningar i årets Black Week

Den svarta veckan har blivit en av årets största handelshögtider, vilket märktes när Swish sammanställde Black Week.
För fjärde året i rad har Swish satt nytt rekord under Black Week och upplevt sin mest framgångsrika vecka någonsin. Under veckan genomfördes hela 15 miljoner Swish-betalningar till företag, en ökning med 30 procent jämfört med föregående år.
Helgen var särskilt intensiv med 6,6 miljoner betalningar från fredag till söndag, vilket motsvarar en ökning på 5,4 procent jämfört med samma period förra året. Lördagen markerade en toppnotering då det genomfördes upp till 6 700 betalningar per minut via Swish. Dessutom har snittbeloppet för betalningar till företag stigit från 416 kronor till 476 kronor sedan förra året.
Urban Höglund, vd på Swish, säger i ett pressmeddelande att “Med 15 miljoner Swish-betalningar till företag sätter vi nu rekord under Black Week för fjärde året i rad. Under shoppinghögtider som dessa blir det extra tydligt att svenskarna vill betala med Swish.”