-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
Stort och starkt
Swish är starkaste varumärket i Sverige
För fjärde året i rad rankas betaltjänsten Swish som det starkaste varumärket.
YouGov, det globala företaget för opinionsundersökningar, har nu släppt sin årliga rapport över Sveriges starkaste varumärken. För fjärde året i rad rankas Swish som det främsta varumärket i landet.
På andra plats kom Ikea med Volvo på tredje plats och SVT Play på fjärde plats. Det första utpräglade IT-företaget är Google som hamnar på åttonde plats.
I ett pressmeddelande säger Pär Ekroth, kommersiell chef på Swish, att “Det är otroligt roligt att kamma hem den här utmärkelsen för fjärde året i rad. Våra användare är alltid i fokus, och vi jobbar ständigt för att hitta nya sätt att förenkla vardagen för dem ytterligare.”
Enligt de senaste siffrorna har tjänsten 8,6 miljoner användare, och i december 2024 gjordes 96123400 betalningar till ett sammanlagt värde på lite över 50,5 miljarder kronor.