-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
-
PLUS
Krönika: Lanseringarna som skapar en lucka i tiden
-
PLUS
Nyheterna i Samsung One UI 8 på djupet
-
PLUS
Tips och tricks: 8 smarta knep för Huaweis smarta klockor
-
PLUS
Krönika: Billiga mobiler är inte dåliga
Stort och starkt
Swish är starkaste varumärket i Sverige

För fjärde året i rad rankas betaltjänsten Swish som det starkaste varumärket.
YouGov, det globala företaget för opinionsundersökningar, har nu släppt sin årliga rapport över Sveriges starkaste varumärken. För fjärde året i rad rankas Swish som det främsta varumärket i landet.
På andra plats kom Ikea med Volvo på tredje plats och SVT Play på fjärde plats. Det första utpräglade IT-företaget är Google som hamnar på åttonde plats.
I ett pressmeddelande säger Pär Ekroth, kommersiell chef på Swish, att “Det är otroligt roligt att kamma hem den här utmärkelsen för fjärde året i rad. Våra användare är alltid i fokus, och vi jobbar ständigt för att hitta nya sätt att förenkla vardagen för dem ytterligare.”
Enligt de senaste siffrorna har tjänsten 8,6 miljoner användare, och i december 2024 gjordes 96123400 betalningar till ett sammanlagt värde på lite över 50,5 miljarder kronor.