-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
-
PLUS
Krönika: Sonys resa från störst till obefintlig
-
PLUS
28 mobilabonnemang för under 200 kronor i månaden
-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
Stort och starkt
Swish är starkaste varumärket i Sverige

För fjärde året i rad rankas betaltjänsten Swish som det starkaste varumärket.
YouGov, det globala företaget för opinionsundersökningar, har nu släppt sin årliga rapport över Sveriges starkaste varumärken. För fjärde året i rad rankas Swish som det främsta varumärket i landet.
På andra plats kom Ikea med Volvo på tredje plats och SVT Play på fjärde plats. Det första utpräglade IT-företaget är Google som hamnar på åttonde plats.
I ett pressmeddelande säger Pär Ekroth, kommersiell chef på Swish, att “Det är otroligt roligt att kamma hem den här utmärkelsen för fjärde året i rad. Våra användare är alltid i fokus, och vi jobbar ständigt för att hitta nya sätt att förenkla vardagen för dem ytterligare.”
Enligt de senaste siffrorna har tjänsten 8,6 miljoner användare, och i december 2024 gjordes 96123400 betalningar till ett sammanlagt värde på lite över 50,5 miljarder kronor.