-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
-
PLUS
Sju mobiltips för semestern – mer uppkopplad, billigare, smartare
-
PLUS
Krönika: Mobiltillverkarna låter andra göra jobbet
-
PLUS
Krönika: Hoppet lever – IOS och Android kan visa innovationskraft
-
PLUS
Mobil svarar: Airtag-alternativ, mobil för hörapparat, Sony Xperia och bäst från Google
Snabbhopp och bild-i-bild
Youtube lanserar nya premiumfunktioner

Youtube uppges undersöka nya typer av abonnemang, och lanserar nya funktioner som incitament för att betala för tjänsten.
Den senaste tiden har mycket om Youtube handlat om tjänstens arbete med att ta hand om annonsblockerande program, men tjänsten har även annat på gång.
För att försöka locka fler användare att betala för premiumversionen av tjänsten arbetar man bland annat med att lansera nya funktioner för sina betalande användare. En sådan funktion använder sig av artificiell intelligens för att skapa en intelligent version av att hoppa framåt i videor. Genom att dubbeltrycka på en spelande video kommer uppspelningen att hoppa framåt till de delar av videon som flest användare tittar på. För tillfället finns tjänsten enbart tillgänglig för Android-användare i USA, men är på gång även till andra marknader och till Ios. Man lägger även till möjligheten att titta på Shorts-videor som bild-i-bild för att inte missa något.
En annan sak som Youtube introducerar är möjligheten för premiummedlemmar att testa experimentfunktioner. Det omfattar för tillfället funktioner som smarta nedladdningar av Youtube Shorts och en ny design på tittarsidan på webben. För amerikanska användare finns även möjligheten att testa en konversations-AI för att hitta innehåll och svara på frågor.
Man ska även undersöka eventuella nya former av abonnemang, bland annat möjligheten att dela abonnemang med andra på sätt som inte faller under reglerna för det befintliga familjeabonnemanget.