-
PLUS
Krönika: Mobilen halkade och störtade ner i asfalten
-
PLUS
I stället för Gmail: Bättre e-post i mobilen
-
PLUS
Bättre mobiler i Europa med nya regler – Så får du glädje av dem
-
PLUS
Krönika: Uppdateringarna som gör Iphones kamera sämre
-
PLUS
Krönika: Bättre batteritid nära förestående
-
PLUS
Köp mobil billigt: Så gör du
-
PLUS
Krönika: Det bästa är inom räckhåll
-
PLUS
Vad hände med Samsungs samtalsinspelning och 8 andra frågor: Vi svarar
-
PLUS
8 smarta tips för Google Foto – Ta kontroll över bilderna i påsk
-
PLUS
Krönika: Nej AI, jag vill inte vara din kompis eller partner
Extra säkerhet för kunder
Extra skyddsåtgärder för SEB-kunder – försvårar bedrägerier

SEB genomför en rad åtgärder för att skydda sina kunder mot bedrägerier.
Banken SEB har introducerat nya åtgärder i syfte att minska bedrägerier mot sina kunder. Dessa inkluderar exempelvis en tidsfördröjningsfunktion som låter kunderna stoppa misstänkta bedrägliga överföringar, vilket är en tjänst som blev tillgänglig den 4 juni.
Redan i maj lanserade man möjligheten att inaktivera utlandsöverföringar helt från sina konton, och i mitten av juni kommer man att lansera en säkerhetsfunktion som kallas dubbelsignering. Funktionen kräver att en närstående till kunden också godkänner överföringar innan de genomförs. Den har tidigare varit tillgänglig för företagskunder och kommer nu att erbjudas även till privatkunder.
Redan tidigare har man även lagt till exempelvis beloppsbegränsningar för överföringar med Swish.