-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
Apple laddar annonskanonen
Mer reklam i Apples App Store
Apple utökar annonseringen i App Store och ger utvecklare nya möjligheter att synas när användare söker efter appar.
Apple planerar att visa fler annonser i sökresultaten i App Store från och med nästa år. I dag finns det vanligtvis en annons högst upp när användare söker efter appar, men framöver kommer annonser även att visas längre ner i söklistan. Syftet är att ge utvecklare fler möjligheter att nå användare som letar efter appar.
Enligt Apple sker nästan 65 procent av alla appnedladdningar direkt efter en sökning i App Store. Företaget uppger också att över 800 miljoner personer besöker App Store varje vecka och att mer än 85 procent laddar ner minst en app vid sitt senaste besök. Annonserna ska ha samma utseende oavsett placering och kan leda till antingen en vanlig eller anpassad produktsida.
Utvecklare behöver inte ändra sina befintliga annonskampanjer för att kunna visas på de nya platserna. De kan inte heller välja exakt var annonsen ska visas, utan placeringen avgörs automatiskt. Betalningsmodellen förblir densamma, med kostnad per klick eller per installation. De nya annonserna börjar visas under 2026 och kräver Ios eller Ipad OS version 26.2 eller senare.