-
PLUS
Krönika: Konsumentverket får städa när 2g och 3g stänger ner
-
PLUS
Krönika: Det här behöver Samsung göra för att lyckas 2026
-
PLUS
Så länge håller en mobil, snabbladdningens effekt och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Tre mobilhändelser som blir mina höjdpunkter 2026
-
PLUS
Mobil förutsäger mobilåret 2026 (del 1)
-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
Enklare inloggning och fritt från annonser
Microsoft gör ny satsning på Skype
Nya funktioner och bortplockade annonser ska ge en nytändning för klassiska samtalsverktyget.
Microsoft meddelar att man kommer genomföra en rad förändringar för sitt kommunikationsverktyg Skype. Avsikten blir att öka verktygets popularitet och fungera som en form av nytändning för det klassiska chattprogrammet.
Förbättringarna kommer bland annat att inkludera bättre navigation, optimerade menyalternativ, bättre bildhantering och enklare inloggning tack vare möjligheten att kunna logga in utan att använda lösenord.
En annan stor förändring är att man kommer att plocka bort all annonsering från hela plattformen och därmed göra den helt reklamfri.
För tillfället ligger förändringarna tillgängliga i Skype Insider Build. Det är däremot inte sagt när man kommer kunna lansera förändringarna i den skarpa versionen av Skype.