-
PLUS
Årets bästa produkter och viktigaste händelser – Mobil sammanfattar 2025
-
PLUS
Krönika: Okej, men hur agerar mobiloperatörerna i kaoset?
-
PLUS
Mobil svarar om telefonerna som blockeras i 2G- och 3G-nedstängningen
-
PLUS
PTS bär skulden när mobiler spärras med kort varsel
-
PLUS
Krönika: Bästa prylen jag någonsin köpt
-
PLUS
Nyheterna som gör mobilens batteri bättre
-
PLUS
Krönika: 7 års uppdateringar men laddkontakten är slut
-
PLUS
Duell: Vikbara Honor Magic V5 mot Samsung Galaxy Z Fold 7
-
PLUS
Krönika Apple Intelligence: Skrattretande
-
PLUS
Oppo om Hasselblad, europeisk expansion och hur de ska lyckas
Omöjligt att backa
Sonos app-kaos fortsätter: Gamla appen död
Sonos planer att backa till den gamla versionen av appen har visat sig vara omöjligt.
Efter den massiva kritiken och tekniska problem som Sonos drabbades av med lanseringen av sin nya app, har företaget försökt lösa problemet på olika sätt. Det senaste försöket var tänkt att bli att backa fullständigt och återlansera den föregående generationen av Sonos-appen. Det har dock visat sig vara omöjligt.
Nu meddelar Sonos VD Patrick Spence att planen att återlansera den gamla appen har gått i stöpet eftersom den helt enkelt inte längre fungerar. Orsaken är att i samband med att den nya appen lanserades gjordes även uppgraderingar på servrarna, vilket skulle resultera i att en återpublicering av den gamla appen inte skulle lösa några problem utan tvärtom förvärra situationen.
Spence säger också att Sonos-plattformens ursprungliga arkitekt har fått tillbaka ansvaret, och att företaget har samlat ihop de allra bästa och mest erfarna ingenjörerna som de har för att arbeta med appen tills den är fixad.