-
PLUS
Krönika: Ökande likriktning och mer av samma
-
PLUS
Apples lansering på djupet
-
PLUS
Prisvärda mobiler, Swedbank, problemlösning, Xiaomi 15 Ultra och mer – Mobil ger svar
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon - del 2
-
PLUS
Krönika: Därför kan vi förvänta oss en ny Windows-telefon
-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
Omöjligt att backa
Sonos app-kaos fortsätter: Gamla appen död

Sonos planer att backa till den gamla versionen av appen har visat sig vara omöjligt.
Efter den massiva kritiken och tekniska problem som Sonos drabbades av med lanseringen av sin nya app, har företaget försökt lösa problemet på olika sätt. Det senaste försöket var tänkt att bli att backa fullständigt och återlansera den föregående generationen av Sonos-appen. Det har dock visat sig vara omöjligt.
Nu meddelar Sonos VD Patrick Spence att planen att återlansera den gamla appen har gått i stöpet eftersom den helt enkelt inte längre fungerar. Orsaken är att i samband med att den nya appen lanserades gjordes även uppgraderingar på servrarna, vilket skulle resultera i att en återpublicering av den gamla appen inte skulle lösa några problem utan tvärtom förvärra situationen.
Spence säger också att Sonos-plattformens ursprungliga arkitekt har fått tillbaka ansvaret, och att företaget har samlat ihop de allra bästa och mest erfarna ingenjörerna som de har för att arbeta med appen tills den är fixad.