-
PLUS
Krönika: Tunnkollaps – Motorola har 13 dagar på sig att lägga ner Edge 70
-
PLUS
Duell bästa vikbara: Samsung Galaxy Z Fold 7 mot Google Pixel 10 Pro Fold
-
PLUS
Krönika: Iphone Air kommer att floppa
-
PLUS
Nästa flaggskepp, T9, Lyca Mobile, vad är bildmotor och mer – Mobil svarar
-
PLUS
Krönika: Allt är relativt, storleken också
-
PLUS
Duell: Samsung Galaxy A17 mot Motorola Moto G56
-
PLUS
Krönika: Snabb mobil oavsett prestanda
-
PLUS
Intervju: Oppos Nordenchef om inträdet på svenska marknaden
-
PLUS
Krönika: Lanseringarna som skapar en lucka i tiden
-
PLUS
Nyheterna i Samsung One UI 8 på djupet
Meta lanserar annonser i Threads
Threads får annonser i 30 länder
Från att ha testats i Japan och USA lanserar nu Meta annonser på sin sociala plattform Threads.
Meta har efter en framgångsrik testperiod i USA och Japan nu inlett en global utvidgning av sina annonslösningar på sociala medieplattformen Threads. De annonser som införs har blivit utplacerade mellan inlägg från användare och inlägg från vänner, vilket innebär att fler företag, även lokala aktörer, kan utnyttja annonsmöjligheterna.
Den exakta listan över de 30 länder som omfattas är inte offentliggjord, och Meta har inte heller specificerat hur ofta annonserna kommer att visas i användarnas flöden. Istället genomförs utrullningen successivt, vilket kan medföra att antalet annonser ökar med tiden.
Tidigare var Threads helt annonsfri sedan tjänstens lansering för ungefär ett och ett halvt år sedan, men den initiala testen med ett begränsat urval av företag gav Meta tillräckligt stöd för att nu öppna upp för annonsering globalt.