-
PLUS
Krönika: Bra jobbat! Du har simmat 1 meter – se alla uppgifter om ditt träningspass här
-
PLUS
Airpods: 11 tips för att hitta okända funktionerna och lösa vanliga problem
-
PLUS
Googles Pixel 10-lansering på djupet
-
PLUS
Krönika: När AI behöver en ständig övervakare
-
PLUS
Långtidstest: Samsung Galaxy S25
-
PLUS
Krönika: När AI meckar med våra bilder utan att vi bett om det
-
PLUS
Allt du behöver veta om mobilens skärm
-
PLUS
Krönika: Tunnare telefoner som gör skillnad
-
PLUS
Specialtest: Dubbel batteritid med esim i Galaxy Watch 8 Classic
-
PLUS
Krönika: In i framtiden med en uråldrig mobil
Meta lanserar annonser i Threads
Threads får annonser i 30 länder

Från att ha testats i Japan och USA lanserar nu Meta annonser på sin sociala plattform Threads.
Meta har efter en framgångsrik testperiod i USA och Japan nu inlett en global utvidgning av sina annonslösningar på sociala medieplattformen Threads. De annonser som införs har blivit utplacerade mellan inlägg från användare och inlägg från vänner, vilket innebär att fler företag, även lokala aktörer, kan utnyttja annonsmöjligheterna.
Den exakta listan över de 30 länder som omfattas är inte offentliggjord, och Meta har inte heller specificerat hur ofta annonserna kommer att visas i användarnas flöden. Istället genomförs utrullningen successivt, vilket kan medföra att antalet annonser ökar med tiden.
Tidigare var Threads helt annonsfri sedan tjänstens lansering för ungefär ett och ett halvt år sedan, men den initiala testen med ett begränsat urval av företag gav Meta tillräckligt stöd för att nu öppna upp för annonsering globalt.