-
PLUS
24 timmar med nya Samsung Galaxy
-
PLUS
Samsungs lansering av Galaxy Z Flip 7, Z Fold 7 och Galaxy Watch 8 på djupet
-
PLUS
Krönika: När en mobiltelefon förtjänar en allvarlig varning
-
PLUS
Mobil svarar: Uppdateringskrav, Doro-kritik, bättre ljud, Huawei-alternativ och mer
-
PLUS
Krönika: Att bryta dominans med bättre som inte är dyrare
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 2
-
PLUS
Krönika: Apple Watch i Android väcker drömmen
-
PLUS
Upptäck alla möjligheter med din Garmin-klocka – Våra bästa tips del 1
-
PLUS
Krönika: Alla kan inte köpa begagnat
-
PLUS
7 viktigaste nyheterna som kommer till Iphone, Ipad och Apple Watch
Meta lanserar annonser i Threads
Threads får annonser i 30 länder

Från att ha testats i Japan och USA lanserar nu Meta annonser på sin sociala plattform Threads.
Meta har efter en framgångsrik testperiod i USA och Japan nu inlett en global utvidgning av sina annonslösningar på sociala medieplattformen Threads. De annonser som införs har blivit utplacerade mellan inlägg från användare och inlägg från vänner, vilket innebär att fler företag, även lokala aktörer, kan utnyttja annonsmöjligheterna.
Den exakta listan över de 30 länder som omfattas är inte offentliggjord, och Meta har inte heller specificerat hur ofta annonserna kommer att visas i användarnas flöden. Istället genomförs utrullningen successivt, vilket kan medföra att antalet annonser ökar med tiden.
Tidigare var Threads helt annonsfri sedan tjänstens lansering för ungefär ett och ett halvt år sedan, men den initiala testen med ett begränsat urval av företag gav Meta tillräckligt stöd för att nu öppna upp för annonsering globalt.